Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ημερίδα με θέμα: Επιχειρηματικότητα στον αγρο-διατροφικό τομέα

2017

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΗΣ

Η επιχειρηματικότητα στον αγρο-διατροφικό τομέα βρέθηκε στο επίκεντρο ημερίδας που διοργάνωσε το Σάββατο 27 Μαΐου στην Καλαμάτα, το Κέντρο Αγροδιατροφικής Επιχειρηματικότητας Μεσσηνίας. Κατά τη διάρκεια των εργασιών, καταξιωμένοι επιστήμονες και επιτυχημένοι επιχειρηματίες μεταλαμπάδευσαν συσσωρευμένη γνώση και εμπειρία σε ζητήματα αγροδιατροφικής επιχειρηματικότητας. Στόχος της ημερίδας ήταν να αναδειχθούν οι απαιτήσεις και τα κρίσιμα σημεία για τη δημιουργία μίας επιτυχημένης αγροδιατροφικής επιχείρησης. Στο πλαίσιο της ημερίδας, δόθηκαν (18) βεβαιώσεις παρακολούθησης του δεύτερου κύκλου βιωματικών σεμιναρίων ενηλίκων του ΚΑΕΜ.

Το πρόγραμμα των ομιλιών είχε ως εξής :

Ο καθηγητής Μάρκετινγκ Τροφίμων στο πανεπιστήμιο Aarhusτης Δανίας, Αθανάσιος Κρυστάλλης, παρουσίασε τη σημασία της έρευνας μάρκετινγκ στη δημιουργία ικανοποιημένων πελατών, εστιάζοντας στην περίπτωση του ελαιολάδου. «Μάρκετινγκ είναι ένα σύνολο λειτουργιών και διαδικασιών για τη δημιουργία, διανομή και επικοινωνία προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών που δημιουργούν αξία για καταναλωτές, πελάτες, συνεργάτες και εν γένει την κοινωνία», είπε, δίνοντας τον ορισμό της επιστήμης του Μάρκετινγκ. Αναφέρθηκε στις τακτικές Μάρκετινγκ αλλά και στο πως «δημιουργούνται» οι ικανοποιημένοι καταναλωτές τροφίμων. Παρουσίασε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που αποτελούν για τους καταναλωτές κριτήρια επιλογής στο ελαιόλαδο (πχ γενική εμφάνιση, οργανοληπτικά χαρακτηριστικά, πληροφορίες ετικέτας, τιμή και καινοτομίες συσκευασίας) και πρόσθεσε ότι η αντιληπτή ποιότητα, η κατανάλωση που σχετίζεται με την υγεία και η ηθική συμπεριφορά αποτελούν τη σύνδεση του ελαιολάδου με κίνητρα και αξίες.

Στους άξονες που μπορούν να χτίσουν το ελληνικό brand στο εξωτερικό, αναφέρθηκε ο Peter Poulos εκπροσωπώντας την πολυβραβευμένη σειρά προϊόντων  Navarino Icons, η οποία αποτελείται από παραδοσιακά αγροτικά προϊόντα παραγωγής της Costa Navarino. «Ο σεβασμός, η προώθηση, η εκπαίδευση, η συνεργασία και η υπερηφάνεια, αποτελούν τους πέντε πυλώνες στους οποίους τα ελληνικά ποιοτικά προϊόντα μπορούν να δημιουργήσουν ένα ισχυρό brand στο εξωτερικό», είπε ο ομιλητής, αναλύοντας έναν προς έναν τους άξονες.

Στις προκλήσεις της επιχειρηματικότητας στον αγροδιατροφικό κλάδο αναφέρθηκε στην εισήγησή του ο διευθυντής  Γραφείου Διαχείρισης Στρατηγικών project της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, Δρ. Φίλιππος Παπαδόπουλος. «Πρέπει να βρούμε τρόπους να αξιοποιήσουμε την παράδοση μας για να σχεδιάσουμε προϊόντα-υπηρεσίες που αναγνωρίζονται ως ‘αυθεντικά’        από τους σύγχρονους καταναλωτές και ταιριάζουν στις καταναλωτικές συνήθειες και τάσεις. Επίσης, οφείλουμε να τα τυποποιήσουμε σωστά και να παράγουμε οικονομικά. Φυσικά, χρειάζεται να τα διαθέσουμε μέσα από τα πιο κατάλληλα κανάλια διανομής στις πιο ελκυστικές αγορές», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ξεκαθάρισε ότι ο ρόλος της συμβουλευτικής είναι να βοηθήσει τον επιχειρηματία να αντεπεξέλθει κάθε φορά  στις προκλήσεις της φάσης ζωής που περνά η επιχείρησή του  και να την  περάσει στην επόμενη φάση. «Αυτό μπορεί να γίνει μέσα από τη διαχείριση της παραγωγής, της διοίκησης, της επιχειρηματικότητας και της οργανωσιακής κουλτούρας», κατέληξε.

Ακολούθησε η παρουσίαση δύο επιτυχημένων παραδειγμάτων αγροδιατροφικής επιχείρησης. Ο υπεύθυνος ποιότητας του τυροκομείου «Σταθώρη», Νίκος Γκιζγκής τόνισε ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση ξεκίνησε την δεκαετία του 80’ ως κτηνοτροφική μονάδα και με ένα μικρό παραδοσιακό τυροκομείο μετά τη αποφοίτηση του ιδιοκτήτη Ιωάννη Σταθώρη από την Γαλακτοκομική Σχολή Ιωαννίνων. «Το 2005 η μικρή μονάδα εξελίχθηκε σε μία υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής και εμπορίας τυροκομικών προϊόντων. Η παράδοση όμως παρέμεινε βασική αρχή των νέων παραγωγικών διαδικασιών που ακολουθούν τους αυστηρούς κανόνες υγιεινής σύμφωνα με την νομοθεσία», είπε. Τρία χρόνια αργότερα το Σύστημα Διαχείρισης της Ασφάλειας των Τροφίμων πιστοποίησε το τυροκομείο κατά το Διεθνές πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 22000 από τον παγκοσμίου φήμης Βρετανικό φορέα πιστοποίησης Lloyds Register και διατηρεί μέχρι και σήμερα την πιστοποίησή της με αυστηρούς ετήσιους ελέγχους.

«Η Καινοτομία στην επιχειρηματικότητα», ήταν το τίτλος της εισήγησης του ιδρυτή και γενικού διευθυντή τηςAgriFarm, Δημήτρη Γκρεμυλογιάννη. Η εταιρία «ΣΤΑΘΩΡΗ», η οποία ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 2013 στη Λαμία, αποτελεί μια μορφή παραγωγής και διακίνησης αγροτικών προϊόντων που καλλιεργούνται με απολύτως φυσικό τρόπο, τόσο σε ιδιόκτητα αγροκτήματα, στη Στερεά Ελλάδα όσο και σε επιλεγμένες γεωργικές εκτάσεις στην υπόλοιπη Ελλάδα. Έχει αναπτύξει και υλοποιεί το πρόγραμμα “Re-Farming”, ένα σύστημα δηλαδή ολοκληρωμένης διαχείρισης της εγχώριας γεωργικής παραγωγής µε σκοπό τη βελτιστοποίηση της ποιότητας παραγωγής των αγροτικών προϊόντων.

Μοιραστείτε το

Σχετικές Δράσεις
Messinia Terroirs
Σχέδιο για τη βιώσιμη ανάπτυξη του αγροτικού τομέα στη Μεσσηνία